(၁)
ျပီးခဲ႕သည္႕ စက္တင္ဘာ ေရြဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ေနာက္ပုိင္းတြင္ မိမိတုိ႕သံဃာမ်ားထံသုိ႕ လူထုထံမွ ပဲတင္ထပ္သံ မ်ား နားနဲ႕မဆန္႕ေအာင္ႀကားခဲ႕ရ၏။ မိမိအားလည္း ဒကာႏွစ္ဦးထံမွ သူတုိ႕ရဲ႕အျမင္ ေတြကုိ ေျပာလာတာကုိ ႀကားခဲ႕ရပါတယ္။ တစ္ဦးကေတာ႕ “ဦးဇင္းတုိ႕ ေတြဒီလုိ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း အမွန္တရားဘက္က ေဖၚထုတ္ေပး ႀကတာ တပည္႕ေတာ္တို႔ဂုဏ္ယူပါတယ္ ဘုရား။ ဒီလုိသာမီးေမာင္းထုိးမျပရင္ ဒီ စစ္အစုိးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ႕အမွား ယႏၱယား ႀကီး ဟာ ႀကာလာရင္ ျပည္သူေတြ အမွန္ထင္လာႏူိင္တယ္ဘုရား။ ဘာျဖစ္လုိ႕လဲဆိုေတာ႕ သူတို႔က သတင္းနဲ႔ျပန္ႀကား ေရး ကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားေတာ႔ ျပည္သူေတြနားထဲ၊မ်က္စိထဲကို ဝါဒ ျဖန္႔ မုိးလုံးျပည္႕႔ မုသာဝါဒေတြ၊ ဝါဒျဖန္႕ သတင္းဓါတ္ပုံ၊ရုပ္ရွင္၊ဗြီဒီယုိ စတဲ႔ မဟုတ္မမွန္တာကုိ ဟုတ္မွန္သေယာင္ လုပ္ႀကံ ပစ္သြင္းႏူိင္တာကုိးဘုရား။ ယခုေတာ႕ကမၻာကေကာ၊ျမန္မာကေကာ ဦးဇင္းတုိ႔ေက်းဇူးေႀကာင္႕ ျမန္မာဆုိတာ မဟုတ္တာကုိ ငုံ႕ခံတက္တဲ႕သူမဟုတ္ဘူးဆုိတာ အရင္ထက္ပုိသိလာႀကျပီဘုရား။ တပည္႕ေတာ္တုိ႕မွာ လည္း တာဝန္ရွိ ပါတယ္ဘရား၊ ဆရာဒကာ လက္တြဲ၍ အမွန္တရားကုိ ေဖၚထုတ္သြားႀက တာေပါ႕ဘုရား”။
အျခားတဦးထံမွလည္း အထက္ပါႏွင္႔မတူေသာ အယူအဆကိုႀကားရျပန္ပါေသးတယ္။”ဦးဇင္းတို႕ ေရ ေညာင္သီးလည္းစာေပါ႕၊သုိ႕ေသာ္ ေလးသံလည္းနားေထာင္အုံးဘုရား။ တပည္႕ေတာ္လည္း ဒီစစ္အစုိးရကုိ မႀကဳိက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ကုိယ္႕ဝဋ္ေႀကြးေႀကာင္႕ပဲ ဒီမင္းဆုိးမင္းညစ္နဲ႕ေနေနရတာပဲ လုိ႕ သက္မွတ္ျပီး မခ်စ္ေသာ္လည္းေအာင္႕ခါႏွမ္းေနရတယ္။ ဦးဇင္းသိတဲ႕အတုိင္းဒီလုိမွ မေနရင္ တပည္႕ေတာ္တို႕ေဆြစဥ္မ်ဴိးဆက္ စစ္အစုိးရ ႏွိပ္စက္လုိ႕နလံထူႏူိင္မွာ မဟုတ္ဘူး ဘုရား”။
အထက္ပါစကားႏွစ္ရက္ အႏုသေႏၶစပ္ ႀကည္႕ေသာအခါ ပထမဒကာ၏စကား ရပ္၌ သံဃာေတြ အမွန္တရားကုိ ေဖၚထုတ္ေပးခဲ႕လုိ႕ အမွန္တရား ကုိ လူေတြသိခြင္႕ ရျခင္းျဖစ္၏။အကယ္၍သာ မေဖၚထုတ္ခဲ႕ရင္ “အမွားႀကာလုိ႕အမွန္ထင္၊ အမွန္စင္စစ္၊အမွားျဖစ္လိမ္႕”။ဆိုတဲ႕အတုိင္း အမွားသံသရာက ျပည္သူေတြရုန္းထြက္ႏူိင္မွာ မဟုတ္ေႀကာင္း ဝဏၰနာသံ(ခ်ီးမႊမ္းေျမွာက္ပင္႕သံ) ျဖင္႕ ေျပာႀကားတဲ႕အသံျဖစ္ေႀကာင္းမိမိယူဆမိ၏။ ဒုတိယ တစ္ဦး၏အသံကေတာ႕ ႏူိင္ငံေရးနဲ႕ပတ္သတ္ ၍ သံဃာေတြ အေပၚမွာေကာ၊ သူႏွင္႕သူ႕မိသားစုအေပၚမွာေကာ စုိးရိမ္ေႀကာင္႕ႀကစိတ္ ေတြ ျပည္႕ႏွပ္ေနေသာ အသံျဖစ္ေႀကာင္းသိသာထင္ရွား လွ ေပ၏။
(၂)
ျမန္မာႏူိင္ငံ၌ ယခုရင္ဆုိင္ေနရေသာ ဒုကၡမ်ား သက္ဆုိးရွည္ေအာင္ လက္ရွိစစ္အစုိးရ သည္ အေႀကာက္တရားမ်ား ျဖင္႕ ၿခိမ္းေျခာက္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ထားေသာေႀကာင္႕ျဖစ္၏ဟု မိမိယူဆခ်င္ပါသည္။
ျပည္သူေတြ လူ႕အခြင္႕အေရး ဆုိင္ရာ အမွန္တရားမ်ားကုိ မေျပာရဲေအာင္၊မလုပ္ရဲေအာင္ နည္းမ်ဳိးစုံျဖင္႕ေႏွာင္႕ယွက္တားဆီးပိတ္ပင္မူမ်ားကုိစနစ္တက်ျပဳလုပ္သည္မွာစစ္တပ္၏ေသနဂၤပ်ဴဟာတခုပင္ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူမ်ားလူထုေတာ္လွန္ေရးကုိ အဆက္မျပတ္မျပဳလုပ္ရဲေအာင္ နအဖ ၏ အဓိကနည္းဗ်ဴဟာမွာ ဥပေဒမဲ႕စြာ ဖမ္းဆီး၊ႏွိပ္စက္၊ေထာင္ခ်၊သက္ျဖတ္ျခင္းမ်ားပင္ျဖစ္၏။
“ျမန္မာတိုင္းသူျပည္သားတို႔ဟာ က်ဳိးႏြံတယ္ဆိုတဲ့ ေအာက္တန္းက်စိတ္မ်ားကို ဖယ္ရွားပစ္ ၾကရမယ္။ ျမန္မာတိုင္းသူျပည္သားတို႔ဟာ စြမ္းရည္သတၱိရွိေၾကာင္း၊ ပညာရွိေၾကာင္းနဲ႔ မဟုတ္ မခံစိတ္ဓာတ္ကိုျပရမယ္။ ဒီလိုျပႏိုင္ရင္ က်ဳပ္တို႔ကို ဘယ္သူကမွ ေစာ္ကားရဲ ဖိႏွိပ္ရဲမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္လို အင္အားႀကီးၿပီး ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့အစိုးရျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းရင္း သားအေပါင္း စည္းလုံးညီညာစြာနဲ႔ တြန္းလွန္ႏိုင္ၾကရင္ တာရွည္ခံႏိုင္မယ္မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိုယ့္ ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ေစခ်င္ရင္ ေနာက္မတြန္႔ၾကနဲ႔။
ေၾကာက္အားမပိုၾကနဲ႔၊ ဒုကၡကို ပဓာနမထားၾကနဲ႔၊ ဟုမၼ႐ူးတို႔ လြတ္လပ္ေရးတို႔ဆိုတာ က်ဳပ္တို႔ ရထိုက္တဲ့ ကမၻာ့အေမြအႏွစ္ႀကီးမ်ားျဖစ္တယ္။ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ၀ါဒသမားေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ေႏွာင့္ယွက္ ေႏွာင့္ယွက္ တကယ္ရေအာင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ သေဘာမွန္ဟာ တိုင္းသူျပည္သားတို႔ လက္ထဲမွာသာရွိတယ္။”
(ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ)
“အလုပ္တစ္ခုျဖစ္လာျပီဆိုရင္အမွတ္တမဲ႕ မေနႀကပါနဲ႕။ဗမာေတြထင္ေနတာက မလုပ္၊ မရူပ္၊ မျပဳတ္ဆုိျပီးေတာ႕ ေအးေအး ေဆးေဆး ေနရရင္ ျပီးေရာလုိ႕ ထင္ေနတယ္။ ဒီကေန႕ ဗမာျပည္မွာ ဘာျဖစ္လုိ႕အခုလုိျဖစ္ေနသလဲဆိုေတာ႕ဗမာေတြေအးေအးေဆးေဆးေနလုိ႕။ေအးေအးေဆးေဆးေနတယ္ဆိုတာ တာဝန္ယူရမွာကုိတာဝန္မယူတာ။အဂၤလိပ္လိုေျပာရရင္ The risk of the action နဲ႕ The risk of the in-action လုိ႕ေခၚပါတယ္။ အလုပ္တစ္ခုလုပ္တဲ႕အခါအလုပ္လုပ္တာလည္း တာဝန္တစ္ခုရွိတယ္။ အလုပ္မလုပ္ပဲေနတဲ႕တာဝန္က လုပ္တာေႀကာင္႕ျဖစ္တဲ႕တာဝန္ထက္ပိုႀကီးတယ္လုိ႕ေျပာတယ္။ အဂၤလိပ္ လုိေျပာရင္ far greater than လို႕ေျပာတယ္။ The risk of the in-action is far greater than the risk of the action အဲဒီလုိေျပာတယ္ “။
(သာသနေမာဠိ ဥကၠ႒ ပီနန္ဆရာေတာ္)
အထက္ပါမ်ဳိးခ်စ္္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ႀသဝါဒကုိႀကားရတဲ႕အခါတုိင္းျပည္တခုသူ႕ကၽြန္ဘဝမွလြတ္ေျမာက္ဖုိ႕၊ႏူိင္ငံသားအခြင္႔အေရး,လူအခြင္႕အေရးေတြရရွိဖုိ႕၊ကၽြႏု္ပ္တုိ႕လူမ်ိဴးတုိင္းမွာတာဝန္ရွိပါသည္။လူတုိင္းတာဝန္သိသိသတၱိရွိရွိနဲ႕မိမိတုိ႕မိမိတုိ႕စြမ္းသေလာက္ လုပ္ေဆာင္သင္႕သည္အရာ, လုပ္ေဆာင္ႏူိင္သည္႕ အရာ မ်ားကုိ အမွန္တရားဖက္မွေန၍ ရဲရဲဝံ႕ဝံ႕လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဆုိရင္ မေဝးေတာ႕သည္႕အနာဂတ္မွာ--------
သစၥာရွင္
Thursday, August 7, 2008
မေဝးေတာ႕သည္႕အနာဂတ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 Comments:
Post a Comment