Saturday, June 13, 2009

13.6.2009

ေက်ာင္းသားေခါင္ေဆာင္မ်ား ေျပာခဲ႕ေသာ ရဲရဲေတာက္မိိိန္းခြန္းမ်ား။



ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခာတ္ေရာက္တဲ႕အခါတုိင္းတပါးကၽြန္ဘဝကလြတ္ေျမာက္ေပမဲ႕ ကုိယ္႕အမ်ဳိးသားခ်င္း ႏိွပ္စက္ခဲ႕ႀကတဲ႕စစ္ကၽြန္ဘဝကုိ ေရာက္ရွိခဲ႕ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕တမ်ဳိးသားလုံးကုိင္ေဆာင္ခဲ႕ရတဲ႕ေဒါင္းအလံဟာဘယ္ကၽြန္မွ ခံမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ရွစ္ေလးလုံးရဲ႕အႏွစ္သာရဟာ ဘယ္သူ႕ကၽြန္မွမခံဘူးဆုိတဲ႕အႏွစ္သာရပါပဲ။ ဒါေႀကာင္႕-------
တုိင္းတပါးကၽြန္၊ စစ္တပ္ကၽြန္ ။
ဘယ္ကၽြန္မွ မခံ၊ေဒါင္းအလံေဟ႕။
ေက်ာင္းနံရံတ ဝုိက္၊ ေဒါင္းအလံ ျပန္စုိက္မယ္။ (ကုိမင္းကုိႏူိင္)














၁၉၇၄ ဥပေဒဟာ ႏူိင္ငံေရး ျပႆနာေတြကုိေျဖရွင္း ႏူိင္ခဲ႕ျခင္း မရွိခဲ႕ပါဘူး။ ေနာက္ငံသားေတြမွာ အေထြေထြအခက္အခဲျဖစ္ျပီး ေျပာင္းလဲဖုိ႕လုိအပ္တဲ႕အခါမွာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏူိင္ဖုိ႕ ေပ်ာ႕ေျပာင္းမူမ်ဳိးမရွိခဲ႕လုိ႕။ ဥပမာ -၇၄ဖြဲ႔စည္းပုံမွာ လြတ္ေတာ္ကုိယ္စလွယ္အားလုံးရဲ႕ ၇၅%ေက်ာ္က သေဘာတူျပီးတဲ႕ေနာက္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပျပီးွမွ ျပင္ဆင္လုိရမယ္လုိ႔တင္းႀကပ္ထားတဲ႕အတြက္ ေနာက္ဆုံး ျပဳျပင္လုိ႕မရတဲ႕အဆုံး, ဖဲြ႕စည္းပုံ ဥပေဒေဘာင္မွာ ေျဖရွင္းလုိ႕မရတဲ႕အဆုံးမွာ ေသြးထြက္သံယုိမူေတြနဲ႕ ေျဖရွင္းခဲ႕ရတာပါပဲ။ ယခုေရးဆြဲေနတဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံဥပေဒဟာလည္း ၇၄ ဖြဲ႕စည္းပုံထက္ ပုိဆုိးျပီး စစ္တပ္ အခြင္႕အေရးအတြက္ တဖက္သက္ေရးဆဲြျပီးေတာ႕ ျပဳျပင္ရခက္ေလာက္ေအာင္တင္းႀကပ္ထားမယ္ဆုိရင္ အလားတူေသြးထြက္သံယိုမူေတြ ျဖစ္လာအုံးမွာပဲလုိ႕သတိေပးခ်င္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင္႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဖဲြ႕စည္းပုံကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကုိယ္တိုင္ ၊ႏူိင္ငံသားေတြရဲ႕ဆႏၵနဲ႕ ဆုံျဖတ္ေပးႀကမယ္လုိ႕ ေဆာ္ဩလုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။ (ကုိကုိႀကီး)















ေကာင္းစားမွ ၊ေပါင္းစားမယ္ဆုိတဲ႕အလုပ္ကုိ ။
သခင္ႀကီးဘယ္ေတာ႕မွ မလုပ္ဘူး။
ဒီအလုပ္ကုိ။
က်ဳပ္အဖုိးလည္းလုပ္ခဲ႕တယ္၊သခင္ပဲ။
က်ဳပ္အဖြားလည္းလုပ္ခဲ႕တယ္၊သခင္ပဲ။
က်ဳပ္အေဖလည္းလုပ္ခဲ႕တယ္၊သခင္ပဲ။
ဒါေႀကာင္႕က်ဳပ္နာမည္၊သခင္ႀကီး။
ေကာင္းစားမွ၊ေပါင္းစားမယ္ဆုိတဲ႕သူဟာ။
သုႆာန္ဇရပ္ျပတ္ႀကီးေပၚမွာထုိင္ျပီး၊
အပင္းအဆိပ္ကုိႃမိဳေနရတဲ႕အတုိင္းပဲ။
ဒီအလုပ္ကုိက်ဳပ္လုပ္တာဟာ။
က်ဳပ္တေယာက္ေကာင္းစားဖုိ႕၊လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။
က်ဳပ္မိသားစုေကာင္းစားဖို႕၊လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။
က်ဳပ္တေဆြတမ်ဳိးေကာင္းစားဖုိ႕၊လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။
ဗမာျပည္သူျပည္သားေတြ၊
ေတာင္းမစားပဲ ေကာင္းစားေစခ်င္လုိ႕။
အဲဒီအလုပ္ဟာ ႏူိင္ငံေရးပဲ။ (သခင္ထင္ေအာင္)














ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဒီေန႕ဒီရက္မွာ ျမန္မာႏူိင္ငံရဲ႕သမုိင္းတစ္ခုကုိဖန္တီးခဲ႕ႀကတယ္။ဘယ္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမဆုိ ဒီလူ႕အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ရဲ႕စိတ္ဆႏၵအတုိင္းပဲေျပာင္းလဲရမွာျဖစ္တယ္။လူအဖဲြ႕အစည္းရဲ႕သေဘာထားအျမင္မွန္ေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ျမန္မာႏူိင္ငံမွာ ၁၉၈၈ ကလည္းတခါျပခဲ႕ျပီးျပီ။ ၁၉၉၀ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းကလည္းတစ္ႀကိမ္ျပခဲ႕ျပီးျပီ။ ဒီကေန႕ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ႏူိင္ငံသားအားလုံး စုေပါင္းျပီးေတာ႕ျပရေတာ႕မယ္႕ျမန္မာႏူိင္ငံရဲ႕အနာဂတ္နဲ႕ပတ္သတ္တဲ႕အဆုံးအျဖတ္ပြဲတစ္ခုကုိကၽြန္ေတာ္တုိ႕
ႀကံဳရပါေတာ႕မယ္။ အဲဒါဟာျပည္သူ႕ဆႏၵခံယူပြဲဆုိတဲ႕အရာျဖစ္တယ္။ ဒီျပည္သူ႕ဆႏၵခံယူပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ေျခေတြလက္ေတြ အနာဂတ္ေတြကုိတုတ္ေႏွာင္မယ္႕ စစ္အစုိးရရဲ႕ တဖတ္သတ္ေရးဆြဲထားတဲ႕ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုဥပေဒကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးက လက္ခံမလား၊လက္မခံဘူး ျငင္းမလားဆုိတာ ျပတ္ျပတ္သားသား ျပရေတာ႕မွာျဖစ္ပါတယ္။ (ကုိေ႒းႃကြယ္)



ဒီေန႕ျမင္႕မားေနတဲ႕ကုန္ေစ်ႏူံး၊လူေတြ လူ႕အခြင္႕အေရးခ်ဳိးေဖာက္ခံေနရတာေတြ၊ မတရားမူေတြကို ကၽြန္မတုိ႕က ေတာင္ဒဂုံဆင္းရဲသားရပ္ကြက္မွာေနရေတာ႕ အမ်ားႀကီးခံစားရပါတယ္။ ဒီေန႕အာဏာပုိင္ေတြ အႏူိင္က်င္႕တာေတြ၊မတရားဖမ္းဆီး အေရးယူမူေတြကုိကၽြန္မတုိ႕က လူ႕အခြင္႕အေရးကာကြယ္ေစာင္႕ေရွာက္သူေတြအေနနဲ႕မျပတ္မလပ္ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။
(ေဒၚခင္ေအး၊ေတာင္ဒဂုံ။)














စစ္အာဏာရွင္အစုိးရရဲ႕ မတရား ျငင္းပန္းႏွိပ္စက္မူေတြေႀကာင္႕ ကၽြန္မတုိ႕အသက္ေပါင္းမ်ားစြာေသြးေျမက်ခဲ႕ရပါတယ္။ဒါေတြကုိ ေရွ႕ဆက္ျပီးၿငိမ္ခံေနမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္မတုိ႕ရဲ႕သားစဥ္ေျမးဆက္ ေနာင္လာေနာင္သားေတြ အကုန္လုံး ဒီလုိပဲဘဝဆုိးေတြနဲ႕ ရင္ဆုိင္ရအုံးမွာျဖစ္တဲ႕အတြက္ ကၽြန္မတုိ႕ဒီလုိဘဝမ်ဳိးေတြ ဒီလိုစနစ္ဆိုးေတြကုိ ဒီေနရာမွာေခ်ဖ်တ္သင္႕ၿပီးလုိ႕ ကၽြန္မတုိ႕မွာတာဝန္ရွိတယ္လုိေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီေန႕ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတုိ႕သူငယ္ခ်င္းေတြ ၊ညီအကုိေမာင္ႏွမေတြ ေသြး ေျမက်ခဲ႕က်တာကုိ ဒီလုိပဲၿငိမ္ခံမေနပါနဲ႕။စစ္အာဏာရွင္ရဲ႕စစ္ဘိနပ္ေအာက္မွာ ၿငိမ္ခံမေနပါနဲ႕။လုပ္သင္႕လုပ္ထိုက္တာကုိ ျပတ္ျပတ္သားသားလုပ္ပါ။ျပတ္ျပတ္သားသားေျပာပါ။ရဲ႕ရဲ႕ရင္႕ရင္႕ထြက္ႀကပါ။ ဒီထဲမွာ ကၽြန္မတုိ႕အမ်ဳိးသမီး ေတြ က်ရာတာဝန္ကုိ က်တဲ႕ေနရာက တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ဖုိ႕အေရးႀကီးပါတယ္။ ေခာတ္အဆက္ဆက္ကုိႀကည္႕မယ္ဆုိရင္ကၽြန္မတုိ႕အမ်ဳိးသမီးေတြဟာဘယ္ေတာ႕မွအညံ႕ခံခဲ႕တာမရွိပါဘူး။ အဂၤလိပ္ေခာတ္ မွာ ကၽြန္မတုိ႕အမ်ဳိးသမီးေတြ ရရာလက္နက္စြဲကုိင္ျပီး တြန္းလွန္ခဲ႕တယ္။ ဂ်ပန္ေခာတ္မွာလည္းတြန္းလွန္ခဲ႕က်တယ္။ ဒီေန႕စစ္အာဏာရွင္ စစ္အစုိးရကုိ တြန္းလွန္ဖုိ႕ ကၽြန္မတုိ႕အမ်ဳိးသမီးေတြမွာ တာဝန္ရွိတယ္လုိ႕တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြထြက္က်ပါ။
(မထက္ထက္ဦးေဝ၊ေရႊျပည္သာ)


ႏူိင္တဲ႕သူတရားေႀကးဆုိျပီး ၊
က်ည္ဆံနဲ႕သမုိင္ေရးခ်င္က်သလား။
ေဟာ႕ဒီေက်ာင္းသားမ်ဳိးဆက္ကုန္သြားမွ၊
အဲ႕ဒီတရားကုိမင္းတုိ႕ရမယ္။
ႏူိင္တဲ႕သူတရားေႀကးဆုိျပီး။
အေျမာက္ေတြနဲ႕သမိုင္းေရးခ်င္က်သလား။
ေကာင္းကင္ေပၚကမုိးစက္ေတြေျခာက္ခန္းမွ၊
အဲဒီသမုိင္းကုိမင္းတုိ႕ရမယ္။
တရားတဲ႕သူသာ ႏူိင္ေႀကးေဟ႕။
(ကုိဂ်င္မီ)


ကၽြန္ေတာ္တုိ႕လက္ရွိပညာသင္ႀကားေနရတဲ႕ေက်ာင္းေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ရသင္႕ရထုိက္တဲ႕အေျခခံအခြင္႕အေရးေတြဆုံးရူံးေနပါတယ္။ဒီဆုံရူံးမူေတြကုိ၊ရသင္႕ရထုိက္တဲ႕အခြင္႕အေရးေတြကို တရားဥပေဒေဘာင္အတြင္းကေတာင္းဆုိခဲ႕တာကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ကုိဆူပူအုံႃကြေအာင္လုပ္တယ္လုိ႕ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိဘယ္သူမွေျမာက္ေပးျခင္းမရွိဘူးလုိ႕ေျပာခ်င္တယ္။ ပညာေရးျဖင္႕ေခာတ္မွီဖြံ႕ႃဖိဳးတုိးတက္တဲ႕ႏိူင္ငံႀကီးတည္ေဆာက္ေနပါတယ္ဆုိၿပီးေျပာတဲ႕ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ပညာေရးႏူိ႕ခ်ဳိကုိေသာက္သုံးတဲ႕အခါ ရသင္႕ရထုိက္တဲ႕ ေက်ာင္းသားအခြင္႕အေရးေတြမရမပဲ ဘယ္လုိတည္ေဆာက္မွာလည္းလုိ႕ အာဏာပုိင္ေတြကုိေမးခ်င္ပါတယ္။
(စည္သူေမာင္၊ ဒီၿငိမ္းေအး ၊မ်ိဳးဆက္သစ္)




၁၉ႏွစ္ရွိခဲ႕ပါျပီ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေက်ာင္းတက္ခဲ႕တုန္းက သင္ႀကားခဲ႕ရတဲ႕ပညာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕လူမ်ဳိးေတြကို ဘယ္မွာလာျပီး အက်ဳိးျပဳႏူိင္ေလာက္တဲ႕တက္ေျမာက္ေလာက္တဲ႕ ပညာေရး ျဖစ္ခဲ႔လုိ႕လဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေက်ာင္းသားဆုိတာ မတရားမူကုိဘယ္တုန္းကမွ ငံု႕ခံခဲ႕တဲ႕ထုံးစံမရွိခဲ႕ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ျပန္ေျပာခ်င္ပါတယ္ ၁၉ ႏွစ္ရွိခဲ႕ေပမဲ႕၊ေစးထန္းျပီး နက္ေမွာင္က်ယ္က်ဳပ္ေနတဲ႕ကတ္တရာလမ္းေတြကုိ ရုိက္ခြဲႀကည္႕လုိက္စမ္းပါ။ တစိမ္႕စိမ္႕ဆိမ္႕ရုိစီးက်လာတဲ႕၈၈ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ေသြးစက္ေတြက ဒီကေန႕ထိေအာ္ဟစ္ျမည္တမ္းေနတုန္းပဲ။ ဒါဟာ---ဒီမုိကေရစီ--ဒီမိုကေရစီး--ဒီမိုကေရစီ--။
(ကိုျမေအး)
(မွတ္ခ်က္) DVB အသံဖုိင္မွ ကူးယူ ေဖၚျပပါသည္။

0 Comments: