Thursday, February 26, 2009

ဆရာႀကီးဦးတင္မုိး အမွတ္တရ

26th Feb, 2009
ဆရာႀကီးဦးတင္မုိး အမွတ္တရ

ဆရာႀကီးဦးတင္မုိး အမွတ္တရ အျဖစ္ေအာက္ပါကဗ်ာမ်ားကုိ ေခာတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္မွကူးယူေဖၚျပလုိက္ပါသည္။

ဘ၀ထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ (၁)
“ဧည့္သည္ႀကီး”
ေဆးလိပ္လည္းတုိ
ေနလည္းညိဳၿပီ
ငါ့ကုိ ျပန္ပို႔ၾကပါေလ။
ဒီကဗ်ာေလးကုိေတာ့ မွတ္မိၾကတဲ့သူ ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ားတယ္။ စိတ္လဲ၀င္စားၾကတယ္။ ကဗ်ာရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ဘာလဲလို႔ ေမးခြန္းေတြ ခဏခဏေမးၾကတယ္။ က်ေနာ္ကလဲ မေျဖတတ္ဘူး။ ဒီကဗ်ာ ေရးမိပံုကေလးကုိ ေျပာပါရေစအံုး။
၁၉၅၉ ခုႏွစ္ဆန္းပုိင္းက ကဗ်ာဆရာ၀င္းႂကြယ္ရယ္၊ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ရယ္၊ မံုရြာေခ်ာင္းဦးသား ေမာင္ေစာလြင္ (အခုေရွ႕ေနႀကီး) ရယ္၊ ေရစႀကိဳသား ကုိတင္ေအာင္ (မႏၱေလးမ်ဳိးၫြန္႔ၾကက္ၿခံ) ရယ္၊ က်ေနာ္ရယ္ မႏၱေလးမီးရထားဘူတာ၀င္းအေရွ႕ဘက္ ေဟာ္ကုန္းရပ္ကြက္ထဲမွာ အိမ္ခန္းငွားၿပီး ေနၾက တယ္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တုိ႔တေတြဟာ မႏၱေလးတကၠသိုလ္မွာစာသင္ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြေပါ့။
က်ေနာ္တုိ႔ေနတဲ့အိပ္ခန္းက ႏွစ္ထပ္အိမ္အေပၚထပ္မွာ၊ ေအာက္ထပ္မွာက မႏၱေလးေဆးတကၠသုိလ္က ေဆးေက်ာင္းသားေတြေနၾကတယ္။ ျမင္းၿခံသားထြန္းၾကည္တုိ႔၊ ၫြန္႔ဦးတုိ႔တေတြ အခုေတာ့ မႏၱေလးက ဆရာ၀န္ႀကီးေတြျဖစ္ေနၾကၿပီ ထင္ပါရဲ႕။
ေက်ာင္းတက္တယ္ဆုိေပမယ့္ မွန္မွန္မတက္ျဖစ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းဘက္သြားၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္၊ စကားေတြေျပာ၊ ဒါေလာက္ပါပဲ။ အဲဒီတုန္းက ကဗ်ာဆရာ၀င္းႂကြယ္ (အခုသေဘၤာကပၸတိန္ ခင္ေမာင္၀င္း) က မႏၱေလးတကၠသုိလ္ ႏွစ္ပတ္လည္မဂၢဇင္း အတြင္းေရမႉး၊ က်ေနာ္ကလဲ ဖန္မီးအိမ္ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနတုန္းမုိ႔ ၀င္းႂကြယ္က ပံုႏွိပ္တုိက္၊ ဘေလာက္တုိက္နဲ႔ဆုိင္တဲ့ အကူအညီေပးတယ္။


သူငယ္ခ်င္းေမာင္သိန္းႏုိင္ (ဂုဏ္ထူးဦးသိန္းႏုိင္) က ေရႊမန္းတကၠသုိလ္၀င္း ေက်ာင္းေဘာ္ဒါေဆာင္မွာ ေနတယ္။ စိန္ျမင့္ (ေမာင္မုိးသူ) က ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ၊ သူက မႏၱေလးဥယ်ာဥ္တန္းမွာေနတယ္။ ၾကည္ေအာင္က အင္း၀နဲ႔ မႏၱေလး ယိုးဒယားေစ်းနားက သူ႔အမႀကီးအိမ္မွာ တလွည့္စီေနတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေဟာ္ကုန္းလမ္း (ေဆး႐ံုႀကီးေတာင္ဘက္) မွာ ကဗ်ာဆရာမ်ဳိးျမင့္ေဆြ (ပန္းခ်ီဆရာ ကုိျမေသာင္း) ေနတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ေဟာ္ကုန္းရပ္ကြက္ကအိမ္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြ မၾကာခဏ အလည္လာၾကတယ္။
သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအသင္းေတြ ၀င္လုိက္၊ ထြက္လုိက္နဲ႔ သိပ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာပဲ။
တေန႔ေတာ့ အင္း၀က ကဗ်ာဆရာ ၾကည္ေအာင္ မနက္ကထဲကေရာက္လာတယ္။ အိမ္မွာလဲ ဘယ္သူမွ မရွိ။ ေက်ာင္းဘက္ထြက္သြားၾကတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ က်ေနာ္တေယာက္ထဲ က်န္ရစ္ေနခဲ့တယ္။
က်ေနာ္နဲ႔ ၾကည္ေအာင္ ႏွစ္ေယာက္သား စကားတေျပာေျပာနဲ႔ ၾကည္ႏူးလုိ႔မဆံုး။


စာအေၾကာင္း၊ ကဗ်ာအေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္း၊ အေၾကာင္းေတြစံုလုိ႔။
ေဆးလိပ္ျပာခြက္ထဲမွာ နဂါးစပယ္ရွယ္ေဆးေပါ့လိပ္တုိေတြလည္း တပံုႀကီးျဖစ္ေနၿပီ။ သူတပိုဒ္၊ ကုိယ္တပုိဒ္ တလွည့္စီကဗ်ာစပ္ထားတဲ့ ဗလာစာအုပ္ကေလးလဲ က်ေနာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ ေငးၾကည့္ေနသလိုလုိ။
ညေနေစာင္း ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ေရာက္လာၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ရယ္သံ၊ ေမာသံ၊ သက္ျပင္းခ်သံေတြလဲ တေျဖးေျဖး တုိးသြားၿပီ။
ၾကည္ေအာင္က ေဆးလိပ္ေတြလဲတုိၿပီ၊ ေနလဲညိဳၿပီ၊ က်ေနာ္ျပန္ေတာ့မယ္တဲ့။
အဲဒီ လွ်ပ္တျပက္အခ်ိန္ေလးမွာပဲ က်ေနာ္က ေဟ့ ခဏေနဦး … ဆုိၿပီး ေရွ႕မွာခ်ထားတဲ့ ဗလာစာအုပ္ ကေလးထဲမွာ ကဗ်ာေကာက္ျခစ္လုိက္မိတယ္။ “ဧည့္သည္ႀကီး” လုိ႔ ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္မိတယ္။
ေဆးလိပ္လည္းတုိ
ေနလည္းညိၿပီ
ငါကုိအိမ္ျပန္ပို႔ၾကပါေလ။ တဲ့
ၾကည္ေအာင္က “ေဟာ … ဟုတ္တယ္ဗ်ဳိ႕ .. က်ေနာ္ျပန္ေတာ့မယ္” တဲ့။ သူေပ်ာက္ကြယ္သြားပါတယ္။
ညပိုင္းက်ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျပန္ဆံုၾကတယ္။ ေန႔လယ္က ၾကည္ေအာင္နဲ႔အတူစပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ကဗ်ာေတြ ဖတ္ၾကတယ္။
“ဧည့္သည္ႀကီး” ကဗ်ာကုိေတြ႕ေတာ့ ေမာင္စြမ္းရည္က …
“ဟာ ေကာင္းလုိက္တဲ့ကဗ်ာ၊ ဖန္မီးအိမ္စာအုပ္ထဲမွာ ထည့္ရမယ္” လို႔ေတာင္းဆုိတယ္။
ေမာင္ေစာလြင္ေရာ ၀င္းႂကြယ္ပါ သေဘာတူၾကတယ္။ ဖန္မီးအိမ္ လက္ေရးမူရင္းကုိ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ ျပၾကည့္ေတာ့ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြက က်ေနာ့္ဆီကုိ စာေရးတယ္။
“ကိုတင္မိုးေရ .. ခင္ဗ်ားဟာ … ဧည့္သည္ႀကီးကဗ်ာနဲ႔ မွတ္တုိင္စုိက္လုိက္ၿပီ” တဲ့။
က်ေနာ္လဲ “ေၾသာ္” လုိ႔ ဆုိလိုက္မိတယ္။
ဖန္မီးအိမ္စာအုပ္ထြက္ေတာ့ ဒီသံုးေၾကာင္းကဗ်ာေလးက ဂယက္အ႐ိုက္ဆံုးျဖစ္လာတယ္။
“ေရးမိတာက သံုးေၾကာင္း၊ ေမးခြန္းေပါင္းက သံုးေသာင္းေလာက္ပါလား” လုိ႔ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ေျပာမိတယ္။
“ေလးနက္တဲ့ဘ၀အျမင္” လုိ႔ မွတ္ခ်က္ခ်သူက ခ်တယ္။ ေဆာင္းပါးေရးၿပီး အနက္ဖြင့္သူကဖြင့္တယ္။
ဘ၀ရဲ႕ ေဆးလိပ္မတုိ ေနမညိဳမီ ေမတၱာထားၾကရမယ္လု႔ိ ေမတၱာစကားဆုိသူက ဆုိတယ္။ “ကုိလုိနီစနစ္ေန၀င္ခ်ိန္” ကုိ အက်စ္လ်စ္ဆံုး မွတ္တမ္းတင္ခ်က္လုိ႔ အနက္ေကာက္သူလဲရွိတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ နံရံေပၚက ကဗ်ာအျဖစ္ လြမ္းေဆြးသူလဲမနည္းလွ။ “ဗမာျပည္ကုိ ဧည့္သည္ႀကီး ႏွိပ္စက္ခဲ့တာ (၂၆) ႏွစ္ရွိပါၿပီ။ သူ႔ကုိ မူလေနရာျပန္ပို႔လုိက္ၾကပါေတာ့” လုိ႔ ဒီမုိကေရစီအာဇာနည္
ဦး၀င္းတင္ကျမင္တယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကဗ်ာကုိ က်ေနာ္မပုိင္ေတာ့ပါ။ ကဗ်ာဖတ္သူသာ ပုိင္ပါတယ္။ ေရးဖြဲ႕သူထက္ ဖတ္သူ၊ ခံစားသူက ပိုၿပီး သိႏုိင္၊ ျမင္ႏုိင္၊ ခံစားႏုိင္ပါတယ္။ ေရးသူထက္ ဖတ္သူ ပိုေတာ္ပါတယ္။ “က်ေနာ္ကေတာ့ ဘာမ်ားတတ္ႏုိင္ပါဦးမည္နည္း” လုိ႔ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ႕ေလသံနဲ႔ မွတ္ခ်က္ခ်႐ံုမွတပါး …။ ။
တင္မုိး (ေခတၱ ၀ါရွင္တန္ဒီစီ)
၂၇၊ ၇၊ ၂၀၀၀
ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၈၈)၊ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၀
ဘ၀ထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ (၂)
ကဗ်ာကိုဖတ္ရတာ ရသတမ်ဳိးပဲ။ ကဗ်ာထဲက စကားလံုးကေလးေတြက ဘယ္စကားနဲ႔မွ မတူဘူး။ လွေနတာကုိး။ “လ” လုိ႔ ႐ိုး႐ိုးေခၚတာ အသိသားေပါ့။ ဒါေပမယ့္ “စန္း” တုိ႔ “ေသာ္တာ” တုိ႔ “ပုဏၰမီ” တုိ႔ … စတဲ့ ႂကြယ္၀တဲ့ စကားလံုးကေလးေတြ ၾကားရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ဆန္းသစ္သြားသလုိလုိ။
“စန္းယုန္ပြင့္ငယ္
လမ္းႀကံဳသင့္လွ်င္ ညာညာမယ္သုိ႔
ခ်ာခ်ာလည္ မင့္ေမာင္႐ူးၿပီလုိ႔
တိမ္ဦး ေ၀ယန္စြန္းဆီက
တခြန္းသူ႔ကုိ ေျပာလုိက္ပါ
(စႏၵာရယ္) ေမာလွၿပီလုိ႔” … ဆုိတဲ့ “စာေရးေတာ္ႀကီး ဦးသာဇံ” ရဲ႕ ကဗ်ာကေလးကို ဖတ္လိုက္ရေတာ့ မ်က္ရည္၀ဲခ်င္သလုိလုိ၊ ရင္ဖုိခ်င္သလုိလုိ ခံစားရတယ္။
စကားလံုးေတြက အနက္တူေပမယ့္ လွည့္စားတတ္တယ္။ ခံစားမႈကုိ ႏိႈးတတ္တယ္။ အာ႐ံုေတြကို တိမ္းၫြတ္ေစတတ္တယ္။ ကဗ်ာထဲမွာ ပၪၥလက္လို လွည့္လွည့္ျဖားျဖား ဖမ္းစားတတ္တဲ့ စကားလံုး ေလးေတြပါတယ္။
ဒီလုိဆုိေတာ့ ကဗ်ာေတြကုိ မဖတ္ဘဲကုိ မေနႏုိင္ဘူး။ စြဲလမ္းေနေတာ့တာပဲ။
“ေႏြမွာသစ္ရြက္ေတြေႂကြတယ္” ဆုိတဲ့ ႐ိုး႐ိုးစင္းစင္း အနက္႐ိုးကုိ
“ေလခ၊ ေျမသက္၊ စ်ာန္၀ိတက္သုိ႔
သစ္ရြက္ေရာ္ရီ၊ ဣႏၵနီ၀ယ္
သိဂႌတ၀က္၊ ဖက္၍ေဆးစံု
ျခယ္ေသာပံုသုိ႔၊ ရဂံုၿမိဳင္တြင္း
ေတာလံုး လင္းသား” … လုိ႔ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္က ဖြဲ႕ဲျပ၊ ႏြဲ႕ျပလုိက္ေတာ့ ႏွစ္သက္လို႔ မဆံုးႏိုင္ဘူး။ ၿငိတြယ္သြားတယ္။ သံေယာဇဥ္ဖြဲ႕မိသြားတယ္။ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္လို ျမင္ေယာင္သြားတယ္။ စိတ္ကုိရြက္ေႂကြေတြနဲ႔အတူ ေခၚေဆာင္သြားႏိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီလွပတဲ့ ကဗ်ာပုိဒ္ကေလးဟာ ရင္ထဲက မထြက္ေတာ့ဘူးေပါ့။
က်ေနာ္ငယ္ငယ္တုန္းက ဆရာမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ “သေျပညိဳ” ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးကုိ ဖတ္ရတယ္။ ေခါင္းအုံးေအာက္ထားၿပီး အျမတ္တႏုိးဖတ္ရတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးေပါ့။ အားတုိင္း ခဏခဏ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ဖတ္တုိင္း ၾကည္ႏူးတဲ့အရသာကုိ ခံစားရတယ္။ ခံစားရတုိင္း ျပန္ျပန္ဖတ္တယ္။ ဒီေတာ့ ကဗ်ာေလးေတြက ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ပ်ံ၀ဲေနတာေပါ့။
“ဆန္းစခါေႏြ
သာတေပါင္းမုိ႔၊ ညႇာေညာင္းေႂကြ
ေျပေျပေရာ႐ု
ျမအေသြး ေရႊေရးလုေတာ့
ရတုအညီ
ေျမသို႔သက္တဲ့ ေရာ္ရြက္ရီကုိ
ပလီပလာ၊ တီတာတာ
သည္ခါဓေလ့
ေႏြအကူး ေလ႐ူး ေ၀ွ႔ေတာ့
ေကြ႔ေကြ႕၀န္း၀ုိက္
ေရႊေၾကာင္ဖား ၿမီးဖ်ားလုိက္သုိ႔
ၿမိဳင္တုိက္စံုယံ ရြက္ေဟာင္းပ်ံေသာ္ …”
ဒီကဗ်ာပိုဒ္ကေလးကလဲ ႏွလံုးသားထဲမွာစြဲၿပီး ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ၀ဲေနေတာ့တာပဲ။
ကိုယ္နဲ႔မရင္းႏွီးတဲ့၊ သူစိမ္းျပင္ျပင္ျဖစ္ေနတဲ့ စကားလံုုးေတြ မပါဘူးလား။ ပါတာေပါ့။ တခ်ဳိ႕တေလ ပါတာေပါ့။ “ေရာ႐ု” တုိ႔ “ရတု” တုိ႔၊ “ၿမိဳင္တိုက္စံုယံ” တုိ႔။
ဒါေပမဲ့ လူရင္း မိတ္ရင္းေတြနဲ႔ တသားတည္းေရာေနေတာ့ တခ်ဳိ႕စကားလံုုးေတြကုိ သူစိမ္းျပင္ျပင္လုိ႔ မထင္မိေတာ့ဘူး။ အသာတၾကည္ပဲ လက္ခံလိုက္ၿပီးသားျဖစ္သြားတယ္။ ကဗ်ာသံုးစကားလံုးေတြအျဖစ္နဲ႔ တုိးလုိ႔ေတာင္ခ်စ္မိသြားတယ္။ အသံအေနအထား၊ အသံအစီအစဥ္ကလဲ ေခ်ာေမာေျပျပစ္၊ “ေရႊေၾကာင္ဖား ၿမီးဖ်ားလုိက္သုိ႔” ဆုိတဲ့ ေရာ္ရြက္ေႂကြဟန္ကုိႏိႈင္းတ့ဲ အႏိႈင္းစကားကလဲ အာ႐ံုထဲမွာ စြဲထင္ေနေလေတာ့ ဒီကဗ်ာပုိဒ္ကေလးကုိ မခ်စ္ဘဲ မေနႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္္မိေတာ့တယ္။
အုိ … ကဗ်ာဆုိတာ ႏွလံုးသားရဲ႕သံေယာဇဥ္ဖြဲ႕ရာ ရတနာတမ်ဳိးပါလား။
“တီတာတာ အမူပ်ဳိ႕ရန္ေကာ
ရီျပာျပာ သူတခ်ဳိ႕ငယ္က
ျမဴသလို ပံုဟန္ခ်ီ”
… ဆိုတဲ့ “တကၠသိုလ္ေမာင္သန္႔စင္” ရဲ႕ “ကဗ်ာ့ပန္းကံုး” ကဗ်ာကေလးလုိ႔ ထင္ပါရဲ႕။
ျဖစ္ႏုိင္တာပဲေလ။
စိတ္ဦးလွည့္ရာ ေႏြကဗ်ာေတြ ေတြးမိေနဆဲမွာပဲ အေနာက္ႏုိင္ငံမွာ ေႏြေႏွာင္းစ႐ႈခင္းကုိ ျမင္ေနရၿပီ။ မၾကာခင္ ေဆာင္းလာေတာ့မယ္။ ရြက္ေႂကြရာသီလာဖုိ႔ အရိပ္အေရာင္ ျပေနၿပီေလ။ ပင္လံုးကၽြတ္
၀ါ၀င္းအိစက္ေနတဲ့ အရြက္ေတြ။ လွပါဘိျခင္း။ စာဖြဲ႕လုိ႔ေတာင္ ခံစားမႈႂကြင္းရစ္ႏုိင္ေသးငဲ့။
တခ်ဳိ႕က နီျမန္းေန။ အစိမ္ေရာင္ၾကားက အနီေရာင္။ အႏုအရင့္ အဆင့္ဆင့္။ ဘယ္လုိ တင့္ေမာမွန္းမသိ။ လြင့္ေမ်ာစရာ။
လွအားပါရဲ႕။ ေႏြေႏွာင္းပန္းခ်ီ။
အနီေရာင္။ အနီေရာင္ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔သမုိင္းစဥ္မွာ “ေတာ္လွန္ေရး” ကုိ သတိရသည္ခ်ည္း။ အနီထဲက ၾကယ္ျဖဴပြင့္။
ကိုယ့္သမုိင္းနဲ႔ကုိယ္ေပါ့။ ဖက္ဆစ္ေတြကိုေတာ္လွန္ခဲ့တဲ့ မတ္လ။ မတ္လဆုိတာ ျမန္မာႏုိင္ငံအဖို႔ အေဟာင္းေႁခြတ့ဲ တေပါင္းေႏြ။
“ဒဂုန္တာရာ” က …
“အုိ … ႐ုတ္တရက္
မ်ဥ္းျဖဴစက္၍၊ ကြဲအက္ေၾကာင္းရာ
ဟ … ဟ … လာၿပီး
မိုးျပာကုိျဖတ္၊ ပတၱျမားရည္
စီးလည္အဟုန္၊ နီျမန္းကုန္သည္” … တဲ့။
ပတၱျမားရည္ေတြ မုိးေကာင္းကင္အက္ေၾကာင္းႀကီးက စီးက်လာတယ္။
အဲဒါလဲ ေႏြဖြဲ႕တခုပါပဲ။
ေသြးနဲ႔ေရးတဲ့ေႏြဖြဲ႕ကဗ်ာ။
လွႏိုင္ရန္ေကာေလ။ ။
တင္မုိး
၂၅၊ ၉၊ ၂၀၀၀
ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၈၉)၊ ေအာက္တုိဘာ ၂၀၀၀
ဘ၀ထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ (၃)
လိႈင္းေတြ ၀ုန္းခနဲ၊ ၀ုန္းခနဲ။
လိႈင္းေျမာက္ေတာ့ အ႐ိုင္းေတြ ခုန္ေပါက္သလုိလုိ။
အ႐ုိင္းေတြမဟုတ္ပါ။ လူထုလႈပ္ရွားမႈ ဒီေရလႈိင္းႀကီးပါ။ ခြပ္ေဒါင္းအလံက ေရွ႕ဆံုးက။
ေက်ာင္းသားေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတြ၊ ၀န္ထမ္းေတြ၊ လုပ္သားျပည္သူေတြ၊ ေရွ႕ေန ေရွ႕ရပ္ေတြ၊ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ သတင္းစာဆရာေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ ဇာတ္သဘင္၊ ပန္းခ်ီပန္းပု ပညာရွင္ေတြ … အုို … ျပည္သူမွန္သမွ် အရြယ္မေရြး၊ လိင္မေရြး။
အုိ … ျပည္သူ႔ရဲေတြ၊ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္သားေတြေတာင္ ပါလုိက္ေသး။ အုန္းအုန္းကၽြတ္ကၽြတ္ တခဲနက္။
ဒီမုိကေရစီေရး၊ လြတ္လပ္ေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး … စတဲ့ “တုိ႔အေရး … တုိ႔အေရး” ေတြ၊ ကဗ်ာေတြ စပ္မိၿပီ။ လိႈင္းလံုးႀကီး႐ိုက္ခတ္သမွ် ကာရန္အစပ္အဟပ္ေတြက တသီတတန္း တထမ္းတမႀကီး ေပၚလာၿပီ။ ႏႈတ္ဆိတ္မေနႏိုင္ၿပီ။
“တံခါးဖြင့္ပါ”၊ ေတာင္းဆုိလာၾက ဧရာမလူထုႀကီးပါတကား။ လက္ေမာင္းခ်င္းခ်ိတ္ၾကတယ္။ တံဆိပ္ခ်င္း ဖလွယ္ၾကတယ္။ ရယ္သံေတြ ေသာေသာညံခဲ့တယ္။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္က အသံမ်ား။
သမုိင္းရဲ႕ပံုရိပ္ေတြက လူထုႀကီးရဲ႕မ်က္ႏွာမွာ ထင္ဟပ္ေနတယ္။ ၿပိဳးျပက္လက္လက္ေတာက္ေနတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ရႊန္းရႊန္းျမေနတယ္။ အုိ … ၾကည္ႏႈးလိႈင္းထ ရသသစ္မ်ား။
အုပ္စုိးသူေတြဘက္က အသံေတြလဲ ၾကားေနရတယ္။ ေျမေပၚေျမေအာက္ ဗကပ အဖ်က္သမားေတြက ေသြးထုိးလုိ႔ အခုလုိ မင္းမဲ့စ႐ိုက္လႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္လာတာ … တဲ့။
လာျပန္ၿပီ။ ထစ္ခနဲဆုိ ဗကပ၊ ထစ္ခနဲဆုိ ဗကပ၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ (၇) ရက္ အေရးေတာ္ပံုတုန္း ကလဲ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမုိင္း၀င္ တကသအေဆာက္အအံုႀကီးကုိ ဗကပတုိ႔ရဲ႕ သူပုန္ဌာနခ်ဳပ္လို႔စြပ္စြဲၿပီး ဒုိင္းနမိုင္းနဲ႔ခြဲခဲ့ၿပီး ေသြးမေျခာက္ေသး။
ငါ့ကာရန္ေတြ ခုန္ထြက္လာတယ္။
“တခါလာ ဗကပ၊
တခါက ဗကပနဲ႔
ဟာသရသေတာင္ ေျမာက္ကုန္ၿပီ” လို႔။
“ဗကပ ကိုလက္ညႇဳိးထိုး၊
ကိုယ့္က်ဳိးကုိအရႏိႈက္၊
ဓားျပတုိက္ေနသူေတြပါတကား”။
စစ္အုပ္စုရဲ႕လုပ္ရပ္ကုိ ထင္းခနဲ ေျပးျမင္မိတယ္။ လင္းခနဲ သေဘာေပါက္မိတယ္။ စစ္ေျမျပင္ေပၚကေန ျပည္သူလူထုထံ ကဗ်ာအသံေတြ လႊင့္မိတယ္။
“စစ္အားမေကာင္းရင္ ဂ်စ္ကားေတာင္ ေမာင္းႏုိင္မွာမဟုတ္ဘူး” လို႔ စစ္အင္အားကုိသာ ပ်ဳိးေထာင္ေနတဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ႕ သဘာ၀ကုိ ဖြင့္ျပဖုိ႔ ကဗ်ာေရးမိတယ္။ “ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရး လူႀကီးမင္းမ်ားသို႔” လုိ႔ ၫႊန္းလုိက္မိတယ္။
“စဥ္းစဥ္းစားစားလဲ လုပ္ၾကပါအံုး။ အမွန္ကုိခ်စ္တာနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္ရေရာလားဗ်ာ” လို႔ အေျခမခုိင္တဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြကုိ ၿဖိဳလိုက္မိပါတယ္။
လူထုအားလံုးရဲ႕ ျဖဴစင္တဲ့ႏွလံုးက ေပါက္ဖြားလာတ့ဲအသံပါ။ ထမင္းေရပူလာ လွ်ာလႊဲတတ္တဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြပါ။ ဒီလုိနည္းနဲ႔ ေျခာက္စား၊ ေဟာက္စားလုပ္လာတာ ၾကာၿပီမဟုတ္လား။
ျမန္မာ့စိတ္ဓာတ္က ခြင့္လႊတ္တတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္၊ အားနာတတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္၊ အလြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အမူအရာ၊ ႐ိုးသားၿပီး ေစတနာေကာင္းတဲ့ အမူအရာ၊ ဒါကုိ လူတုိင္းသိ။
အဲဒီျမင့္ျမတ္မႈကုိ အခြင့္ေကာင္းယူ၊ အေပ်ာ့ႏိႈက္ခ်င္ၾကတာ အံ့ပဲအံ့မိပါရဲ႕။ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးက ျမန္မာ့အေၾကာကိုသိၿပီး မိမိရရ အသံုးခ်ခဲ့တယ္။ ရက္စက္ပါေပ့ကြယ္။
ဒါေပမယ့္ ျမန္မာလူထုဟာ သေဘာေကာင္းေပမယ့္ လူညံ့မဟုတ္။ ထံုေပေပ ႏံုအအ ဖုိးသုညမဟုတ္။ စစ္သူရဲေတြ ဂုတ္ခြစီးလုိ႔ ဒုကၡမီးေလာင္ေနေပမယ့္ သည္းခံႏုိင္တဲ့အစြမ္းရွိသေလာက္ သည္းခံခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ လြန္လြန္းလာၿပီ။ အတုိင္းအတာထက္ ေက်ာ္လာၿပီ။ ဂိတ္ဆံုးေရာက္ၿပီ။
ခြပ္ေဒါင္းအလံ မိုးသို႔ပ်ံၿပီး ဒီမုိကေရစီေတာ္လွန္ေရး ဟစ္ေႂကြးၾကေလၿပီ။ ေရကာတာက်ဳိးသလုိ
ေ၀ဒနာဆုိးေတြ သြန္ခ်ခဲ့ေလၿပီ။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ။
ၾသဂုတ္လရဲ႕ မုိးေရစက္ေတြထဲမွာ အလံ၊ ရင္ထုိးတံဆိပ္၊ ေခါင္းစည္းနီ၊ လည္စီးနီ၊ လက္ပတ္ပ၀ါေတြနဲ႔ မုိးခ်ဳန္းသံမ်ား၊ ေပါက္ကြဲသံမ်ား၊ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ား …။
“လူ႔သမုိင္းမွာ တုႏိႈင္းမရ
တက္ႂကြမ်က္ႏွာ ညီညာလက္ခ်ိတ္
ရဲေဘာ္စိတ္ေတြနဲ႔ …။
ဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္
ေအးခ်မ္းလက္ျဖင့္
ၿပံဳးမ်က္ႏွာေပး ႏွလံုးေအးသည့္
မုန္းေသြးမပါ၊ တုိ႔ျမန္မာတုိ႔၏
မူရာေျပာင္းလဲ၊ အံ့ဖြယ္သူရဲပင္…။
တခဲနက္ဟိန္း၊ မုိးသုိ႔ၿခိမ္းလ်က္
စိမ္းလန္းေတာေတာင္၊ မီးႀကီးေလာင္သုိ႔
သန္းေခါင္ညမ်ား၊ တုန္လႈပ္သြားၿပီ
တံခါးဖြင့္ပါ၊ တံခါးဖြင့္ပါ…” တဲ့။
ကဗ်ာနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္မိေတာ့တယ္။ ေသြးစက္နဲ႔ ေသြးကြက္ေတြ ေထြးယွက္ကုန္ေတာ့တယ္။
ဟုတ္ကဲ့။ သန္းေခါင္ညမ်ား၊ တုန္လႈပ္သြားၿပီ။ တကယ္ပါပဲ။ ပဲ့တင္သံေတြ ဟိန္းဟိန္းညံေနပါၿပီ။
အယုတ္အမာပေဂးတို႔၊ ဆုတ္ခြာေျပးၾကေပေတာ့ … တဲ့။ မေမ့ႏိုင္တဲ့ သံစဥ္မ်ားပါ။ ။
တင္မုိး
ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၉၀)၊ ႏုိ၀င္ဘာ ၂၀၀၀
________________________________________


ဘ၀ထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ (၄)
(၁)
မႏွစ္က ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံ ေအာ္စလုိကုိ ေရာက္တယ္။ ႏွင္းေတာင္ေပၚကုိ တက္ခဲ့တယ္။ ေနရီရီေတာင္မွ ပီပီ မလင္း၊ အလင္းျဖန္႔ေပမယ့္ ႏွင္းနံ႕ကေလးတသင္းသင္း။
ေမဘယ္လ္ပင္ အရြက္ေႂကြထားလု႔ိ ႐ုိးတံၿပိဳင္းၿပိဳင္း၊ ထင္း႐ူးပင္ေပၚမွာ ႏွင္းခဲတြဲလ်ား၊ လမ္းေပၚမွာ ႏွင္းဖြဖြေတြက ေက်ာက္သားသလင္းေရာင္၊ ေျခေခ်ာ္လဲမွာစုိးရ။
ငါတည္းဟူေသာအညာသား၊ ႏွင္းၾကားထဲမွာ အရည္ေပ်ာ္ၿပီး ေအာ္စလုိက ေပ်ာက္သြားေလမလား၊ စုုိးတထင့္ထင့္။
(၂)
တေန႔သား ဒီမုိကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံကအျပန္၊ ဖိုးခြားေခၚ ေစာနယ္လ္ဆင္ကူး၊ ေက်ာ္မုိး၊ ေမာင္တူးတုိ႕နဲ႔ အတူ ေအာ္စလုိဆုိင္တန္းေတြ၀င္မိတယ္။ ပါကစၥတန္ဆုိင္က ခပ္မ်ားမ်ား။
ဒီၾကားထဲ ထိုင္းဆုိင္တဆုိင္ေတြ႕ေတာ့ ၀င္တယ္။ ငပိ ငံျပာရည္ ရႏုိင္သတဲ့။ ဖိုးခြားကဦးေဆာင္ၿပီး
ေစ်း၀ယ္ၾကတယ္။ အဲဒီထုိင္းဆုိင္မွာ တမာခက္ကေလး။
အုိ … ငါအံ့ၾသသြားမိတယ္။ တမာ … တမာ … တုိ႔အညာကလာတ့ဲ တမာ။ ေဆြမ်ဳိးရင္းခ်ာ။ ငါမွတ္မိတာေပါ့။ သူကလဲ ေဘာင္းဘီ၀တ္အညာသားကုိ ခပ္စိမ္းစိမ္းၾကည့္ အကဲခတ္လုိ႔။ ၀မ္းသာအားရ။
တမာခက္စုိစုိနဲ႔ အညာတကၠသိုလ္ကုိ လြမ္းလိုလြမ္း၊ ရြာအ၀င္လမ္းက တမာပင္တန္းကေလးကုိ သတိရလိုရ၊ ဖ႐ိုက္ဒါလမ္း၊ အိမ္နံပတ္ ၁၂ (ခ) ေရာက္ေတာ့ အညာတမာခက္ကေလးက ငါတုိ႔နဲ႔အတူပါလာၿပီ။
ဒီလုိကဗ်ာေလးတပုဒ္ဖြြဲ႕မိတယ္။
(၃)
ဖြဲ႕မိတဲ့ကဗ်ာေလးကို ျပရဦးမယ္။ ကဲ … ဒီမွာ။
အညာေက်းလက္က
တမာေမႊးတခက္သုိ႔
အညာက တမာဖူး
ႏွင္းရည္ကေလး
တစက္ႏွစ္စက္လူးလုိ႔
ၾကည္ႏူးစရာ
ေအာ္စလိုေရာက္လာတယ္။
ေအာ္စလို တ႐ုတ္တန္း
ထုိင္းေစ်းခန္းက … တဲ့
မ်က္ႏွာပန္းပြင့္ပြင့္နဲ႔
လည္တုိင္ကေလးပင့္လုိ႔
အသိေတြကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနရွာသတ့ဲ။
“အညာတမာ၊ ၀ါတာတာ
ရသာခါးခါး၊ ငါမစား” လုိ႔
တအားကုန္ေအာ္ၿပီး
ေပ်ာ္ခဲ့ရတဲ့သူငယ္တန္းကေလးကုိ
ငယ္ေသြးေပၚကာ လြမ္းမိတယ္။
ဦးသိန္းေဖျမင့္ရဲ႕
ဘုတလင္အညာလမ္းက
တမာတန္းက
တမာပြင့္ကေလးေတြ သတိရ
စူးရွတဲ့
တမာနံ႔ ခါးသင္းသင္းကေလးကုိ
သြားရင္းပဲ လြမ္းမိတယ္။
ရြာအ၀င္လမ္း တမာတန္းမွာ
ဘဂ်မ္းေစ်းအေရာက္
ေႁမြလိမ္ေႁမြေကာက္ ေျပးတမ္း
စိမ္ေျပးတမ္းကစား
တမာပင္ေအာက္ တေထာက္နား
ေနာက္ … ကာလသားဘ၀
ႏြားေမာင္း လွည္းေမာင္း
ဆင္ထဲ၀ သဲေခ်ာင္းအထိ
ျပန္ေျပာင္းလြမ္းမိတယ္။
တမာခက္ကေလးေရ …
အညာဘက္မွာ မစားေလာက္လုိ႔
ေရမိုးမွန္မွန္ မေသာက္ရလုိ႔
ေတာေျခာက္ ယာေျခာက္
ျမက္ပါေျခာက္လုိ႔
ျပည္ပေရာက္လုိ႔ လာေရာ့သလား။
မင္းနဲ႔ငါက
အညာသဲၾကားက တရြာထဲသား
ယာထဲမွာ ၾကားၾကားသမွ်
စကား၀၀ေျပာစမ္းပါ။
တုိ႔ရြာမွာ မစားေလာက္
ႏြားေပါက္ကေလးေတာင္ ႏုိ႔မ၀
ၿမိဳ႕ကလာတဲ့ ဗိုလ္ႀကီးတသုိက္ကုိ
လွည္းတုိက္လုိ႔ေမာင္းေပးရ
ေခ်ာင္းနံေဘးက်ေတာ့ ထန္းေရေသာက္
တရြာလံုးေၾကာက္ေနရသတဲ့လား။
ေက်ာင္းဆရာ ဆရာတုိးကုိလဲ
ရြာ႐ိုးကိုးေပါက္
အိမ္ေပါက္ေစ့ေလွ်ာက္ၿပီး
မေၾကာက္တရား
ေဟာရေကာင္းလားဆုိၿပီး
ဖမ္းလားဆီးလား၊ မဟားတရားနဲ႔
ေက်ာင္းတံခါးကုိေတာင္
ပိတ္ထားရသယ္ဆုိ။
ေက်ာင္းတံခါးပိတ္ ၿခံတံခါးပိတ္
ဆံၿမိတ္တိုကေလးေတြေတာင္
အရိပ္ခုိစရာမရွိ။
ရြာလူႀကီးေတြက ထင္ရာစုိင္း
ရြာသားေတြကုိေတာ့
အတြင္သာခုိင္းသတဲ့
သည္အတုိင္းဆုိရြာပ်က္ၿပီဟဲ့။
ရြာပ်က္ရင္ငါရွက္တယ္ေတာ့
တမာခက္ဆုိတာ ရြာရဲ႕အသက္ေပါ့
ငါလဲ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ႔
႐ုတ္တရက္မုိ႔
ႏႈတ္ေတာင္မဆက္ခဲ့ႏုိင္ဘူး
ထုိင္းရြာဘက္ထြက္အလာ
ငါ့မ်က္ႏွာကုိျမင္ေတာ့
ခင္ၾကမင္ၾကေခၚၾကတာနဲ႔
သည္မွာ အခုလိုေရာက္လာရဆုိပဲ။
အညာေက်းလက္က
တမာေမႊးခက္ကေလးေရ …
ဘာကမွ ေသြးပ်က္မေနနဲ႔
ငါေထြးဖက္ၿပီး နင့္ကုိ ဂ႐ုစိုက္မယ္
ငါျပန္ရင္ နင္လုိက္ခဲ့ေနာ္။
နင္နဲ႔ ငါ ရြာအတူျပန္မယ္
ေခ်ာင္းယံမွာ
ေဒါင္းလံလႊင့္ၾကပါစုိ႔ကြယ္။ ။
တင္မိုး
ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၉၂)၊ ဇန္န၀ါရီ ၂၀၀၁
ဘ၀ထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ (၅)
(၁)
ဗမာျပည္မွာ နာရီေတြ ေၾကာက္႐ုပ္နဲ႔ ေနာက္ဆုတ္ေနရၿပီ။ သူတပါးတုိင္းျပည္မွာ နာရီေတြ ေက်ာ္လႊား ခုန္ပ်ံကစားၿပီး၊ ေရွ႕ကဦးေဆာင္ၿပီး ေက်ာ္လႊားေနၾကၿပီ။ ဒါကုိ လူတိုင္းအသိ။ ငါတုိ႔တေတြ ေခတ္ေနာက္ ျပန္သြားလုိ႔ ျပဒါးလင္းဂူနား ပံုေတာင္ပုညာနား ေရာက္ေနပါကလား။ ေက်ာက္ေခတ္လူသားအျဖစ္နဲ႔ ျပတုိက္ထဲ ေရာက္ေနရေတာ့မွာပါကလား။
ကိုယ့္တုိင္းျပည္ထဲေနရရင္ေတာ့ ေရတြင္းထဲကဖားသူငယ္၊ ကိုယ့္လူေတြ အေပၚမွာ လူတြင္က်ယ္လုပ္ၿပီး အဟုတ္ႀကီး ဟုတ္ေနဦးမွာေပါ့။ အခုေတာ့ ကိုယ့္ျပည္မွာ ကိုယ္မေနအား၊ ႏုိင္ငံရပ္ျခား တသြားထဲ သြားေနရတဲ့ ျပည္ေျပးသမားမုိ႔ မျမင္ခ်င္ မေနရ၊ မၾကားခ်င္ မေနရ၊ ငါတုိ႔ဘ၀နဲ႔ သူတုိ႔ဘ၀ အကြာဟႀကီး ကြာဟပံုကုိ မယံုခ်င္ မေနရ လင္ငင္းပဲႀကံဳေနရတယ္။
ဒီေတာ့မွ ငါတုိ႔ဘ၀ ငါတုိ႔ျပန္ျမင္ၿပီး ရွက္ေၾကာမွ်င္ေတြ ထဖ်င္းဖ်င္းထ၊ ကျမင္းမသား လူ႔ငႂကြားေတြရဲ႕ စကားဟာ အညာအ၀ါး တမာလိုခါးမွန္း သတိျပဳမိေတာ့တယ္။ “မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ရွင္သန္ထက္ျမက္ေရး” ဆုိတာ အေျခာက္တုိက္ခ်ဳိေသြးတဲ့စကားမွန္း သတိျပဳမိေတာ့တယ္။ အုိ … ရွက္ဖြယ္။
(၂)
ဒီေန႔ ငါတုိ႔ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္က ကၽြန္စုတ္တဲ့ သရက္ေစ့ေလာက္ေတာင္မေျပာင္၊ ကုိယ့္ရပ္ကိုယ့္ဌာေန ကိုယ့္ေမြးေမမုိ႔ ခ်စ္ေစတနာရင္းနဲ႔ အခ်စ္ေႏွာင္ႀကိဳးတင္းေပမယ့္ ဖေအရင္းအနိစၥေရာက္ေတာ့ ပေထြးက ဖေနာင့္နဲ႔ေပါက္တာခံရသလို အသက္ေပ်ာက္မတတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ တာေတလန္ဘ၀။
ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕အျဖစ္ေတြနဲ႔ ေဆြးပင္လယ္ေ၀ေနတုန္း ဓာတ္ဆီဓာတ္စံဆုိတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ လူရႊင္ေတာ္ျပက္လံုးကုိ ျဗဳန္းခနဲ သတိရမိေတာ့ ၿပံဳးစစကေလး ျဖစ္သြားမိတယ္။ “ဆရာေတာ္ သခင္၊ နိဗၺာန္နဲ႔လြဲပါတဲ့ ကၽြဲမလင္ဘုရား” တဲ့။ ႀကံႀကံစည္စည္ အမွတ္ရမိၿပီး ကိုယ့္ဘ၀ကုိ ျမင္ေယာင္၊ ႐ုပ္ေျပာင္တခုလို ခံစားမိရတယ္။ ငါတုိ႔ျမန္မာေတြခမ်ာ ႀကိဳးစားလုိက္ရ၊ ႀကံစည္လုိက္ရ၊ စြန္႔လႊတ္လိုက္ရနဲ႔ ေလာကနိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအားထုတ္ခဲ့ရတယ္။ အခုေတာ့ မသမာသူ လူလက္တဆုပ္ေၾကာင့္ ေလာကနိဗၺာန္နဲ႔လြဲၿပီး ကၽြဲမလင္ျဖစ္ရေခ်တကား။
ဒုကၡထဲက ဒီအၿပံဳးကေလးကုိ ကဗ်ာသီကံုးခ်င္စိတ္ ေပၚလာမိတယ္။ ဖတ္ၾကည့္ပါေလဦး ကဗ်ာခ်စ္သူ။
(၃)
ကဗ်ာက ဒီလုိပါ။
ကၽြဲမလင္
အရိပ္ “က” ေနသလုိ
စိတၱဇ အ႐ုပ္ေတြေပၚလာ
ရာသီေတြမွား
နာရီေတြနားေနတဲ့
ဗမာျပည္က ျဖစ္စဥ္မ်ား။
ကုိယ့္အေရာင္က မႈန္မႈန္
သူ႔ေရာင္စံုက တလွ်ပ္လွ်ပ္
ကုိယ့္ဓာတ္ပံုေတာင္ ကိုယ္မမည္
မတည္ၿငိမ္လုိ႔ တလႈပ္လႈပ္
ေရေပၚေရးတဲ့အ႐ုပ္မ်ား။
မုန္တုိင္းေမႊလုိ႔
နင္းေခ်ခံရတဲ့ ျမန္မာ့ေျမပံု
ကိုယ့္ဂုဏ္ရည္ေတြ ေပ်ာက္ၿပီး
အေမွာက္ေမွာက္ အမွားမွား
အေခ်ာက္ေခ်ာက္ အခ်ားခ်ား
မေတာက္ႂကြားႏုိင္ေတာ့ပါတကား။
အိမ္အတြင္းမွာ
သိမ္ဖ်င္းယုတ္ညံ့၊ ဂြကလန္႔တုိက္
ပြဲလွန္႔ၿပီး ဗိုလ္လုပ္
အျပင္မွာေတာ့ အၿမီးကုပ္
ကိုယ့္႐ုပ္မွမျပရဲ
မဲနယ္အုိးထဲက်တဲ့ေခြးလို
ပြဲမတုိးတဲ့သတၱ၀ါေပတကား။
ကိုယ့္ဂုဏ္ ကိုယ့္အဟန္႔နဲ႔
ခန္႔ခန္႔မေနရ
အၿမီးတႏွန္႔ႏွန္႔နဲ႔
အလန္႔တၾကားေနရတဲ့
ျမန္မာ့႐ုပ္ပံု၊ ေခတ္႐ုပ္စံုကုိ
ႀကိဳးစံုဆြဲ၍ ပြဲမျပခ်င္ဘု
နိဗၺာန္နဲ႔လြဲတဲ့ ကၽြဲမလင္ပါတကား။ ။
တင္မုိး
၁၁၊ ၉၊ ၂၀၀၀
အဲဒီလုိ ေဆြးရိပ္ဖံုးရာက ရင္နာနာနဲ႔ ၿပံဳးမိရတဲ့အျဖစ္ ကဗ်ာကေလးျခစ္မိျပန္ပါေရာ။ ။
တင္မုိး
ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၉၃)၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၀၁
________________________________________



0 Comments: